بازی آنلاین
   
     
 
     
پیمان تفاهم دانش آموزی
 

هر كس سه چيز داشته باشد ايمانش كامل است ، اين كه در كار خدا از سرزنش ديگران نترسد ، با خود     ريا نكند ، و از ميان دو كار دنيا و آخرت ، كار آخرت را بر كار دنيا ترجيح دهد .   پيامبر اكرم (ص)

 

 

پيمان تفاهم دانش آموز با مدرسه

 

دانش آموز عزيز :

 

خوشحاليم كه با  ياري خداوند متعال ، سال تحصيلي جديد را در كنار شما آغاز مي كنيم  اطمينان داريم كه شما نيز چون ما ، همكاري و همراهي با مدرسه را شرط موفقيت مي دانيد .

به همين جهت علاقه مندي به ثبت نام در اين دبيرستان را به منزله پذيرش مواد اين پيمان نامه از طرف دانش آموز مي دانيم .

ماده 1: ثبت نام من در سال تحصيلي  92-93 به معناي پذيرش همه مواد اين پيمان نامه است و مي دانم كه ثبت نام سال آينده ام منوط به رضايت ((شوراي مربيان)) از حسن رفتار و اخلاق و وضعيت تحصيلي من خواهد بود .

ماده 2: با توجه به كلام نوراني اميرالمؤمنين علي عليه السلام ناظر بر رعايت نظم در همه امور زندگي ،

((وقت شناسي )) را جهت سالم سازي محيط زندگي خود ضروري مي دانم . لذا برنامه خود را به گونه اي تنظيم مي كنم كه يك ربع ساعت پيش از وقت مقرر در مدرسه حاضر باشم و حداكثر 15 دقيقه بعد از ساعت آخر ، دبيرستان را ترك كنم . (ساعت كار رسمي دبيرستان از 45/7 صبح تا 14/10  بعد ازظهر مي باشد .)

ماده 3: شعائر اسلامي را بزرگ مي دارم و به همين جهت علاقه و نظم كامل در برنامه روحبخش صبحگاهي ، نمازجماعت ظهر و ساير مراسم مذهبي شركت مي كنم و به مقررات مربوط به آنها ، آن چنان كه شايسته است احترام مي گذارم .

ماده 4: در ساعت كار مدرسه ، بدون اطلاع و موافقت مسؤلين ، واحد آموزشي را ترك نمي كنم و از اين طريق علاقه مندي خود را به ماندن در مدرسه نشان خواهم داد .

 

 

 

ماده 5: در صورتيكه به هر دليلي قادر به حضور در مدرسه نباشم ، قبل از ساعت 8 مسؤلين مدرسه را آگاه مي سازم و در اولين روز حضور گواهي مورد تائيد را ارائه مي كنم ، تا مشمول مقررات اين آيين نامه انضباطي مدرسه نشوم كه ( غيبت غيرموجه بيشتر از پنج ساعت متوالي موجب محروميت از مدرسه خواهد شد و براي غيبت موجه بيش از يك روز فقط ((گواهي پزشك)) قابل قبول مي باشد . )

ماده 6 : چون به اموال مدرسه ، به ديده امانت مي نگرم ، ضمن آنكه در حفظ آنها كوشا خواهم بود . اگر لطمه و خسارتي از جانب من به آنها وارد آمد ، خود را مسؤل جبران آن مي دانم .

ماده 7: رعايت احترام و نزاكت در برابر معلم وظيفه اي انساني ،اخلاقي و ديني است .لذا خود را ملزم خواهم دانست تا مطابق دستورات پيشوايان دين و بزرگان اخلاق ، مقام معلم و استاد خود را محترم بشمارم و قبل از حضور او در كلاس درس حاضر باشم و در صورت عدم حضور با معاونين براي پذيرش در كلاس هماهنگي بعمل آورم .

ماده 8: در حاليكه نقش استفاده كليه كاركنان مدرسه ام را در هر مقام و رتبه باور دارم چطور ممكن است در هر گونه برخوردي با ايشان اثري از سپاس و امتنان خود را نشان ندهم ؟


 

ماده 9: ضمن استفاده از وسايل ساده تحصيلي ، توجه دارم كه تعداد زيادي از وسايل ما ممكن است شبيه هم باشد ، به منظور پيشگيري از هر اشتباه احتمالي نام خود را بر روي تمام وسايل كارم مي نويسم و در حفظ آنها مي كوشم .

ماده 10: همواره خواهم كوشيد تا بموقع و پيش از معلم در كلاسهاي درس حاضر باشم و در زنگ هاي تفريح ، با حضور در حياط مدرسه و استفاده از هواي آزاد ، آمادگي بهتري براي ساعات بعد بيابم .

ماده 11: حق همسايگان مدرسه را در همه حال ، هنگام آمد و شد و زنگ هاي تفريح و وقت بازي از ((وظايف اخلاقي )) خويش ميدانم .

ماده 12: حتماٌ وسايل مورد نياز هر روز را با خود به مدرسه مي آورم .

ماده 13: براي تماس تلفني با خارج از مدرسه ، فقط از طريق دفتر اقدام خواهم كرد ، اگر چه همواره با پيش بيني هاي لازم به مدرسه خواهم آمد تا نيازي به تماس تلفني مگر در موارد ضروري نداشته باشم .

ماده 14: چون همه تلاش هاي مربيان ، در جهت تعالي و رشد آموزشي و پرورشي من است ، خود را مقيد مي دانم در انجام خواسته هاي آنان – چون انجام تكاليف درسي و... كوشا باشم و با اطلاع رساني به موقع شرايط حضور ولي خود را در جلسات منعقده مدرسه فراهم نمايد .

ماده 15: از آنجا كه محيط آرام و مناسب كتابخانه ،‌در فرآيند مطالعه و يادگيري نقش بسزايي دارد ، فقط براي مطالعه و استفاده از منابع مطالعاتي ، وارد كتابخانه مي شوم و از هر گفتگويي در آنجا خودداري مي نمايم .

ماده 16: توجه خواهم داشت كه اسراف و زياده روي با شان يك مسلمان سازگار نيست حتي اگر اين اسراف در حد روشن ماندن يك چراغ يا مصرف قطعه اي گچ باشد .

بنابراين نسبت به مواردي كه مشمول اين حكم مي گردد حساس خواهم بود .

ماده 17: مدرسه را خانه خويش مي دانم و احساس بيگانگي نمي كنم ،‌لذا اگر در محيط دبيرستان با مشكلي روبرو شوم يا پيشنهادي در مورد برنامه هاي مدرسه داشتم آن را با معلم راهنما يا مدير مدرسه در ميان خواهم گذاشت تا به بهبود كيفيت امور بيانجامد .

ماده 18: برخورد لازم مي دانم مقرراتي را كه مدرسه وضع مي كند محترم بدانم و در رعايت و اجراي به هنگام آنها  بالاترين تلاش خود را به كار بندم . از جمله :

  1. رعايت حسن رفتار و اخلاق و همكاري با ساير دانش آموزان
  2. سعي شايسته در يادگيري و تحصيل و اطاعت از دستورات آموزشي و تربيتي و شركت در فعاليتهاي اجتماعي مدرسه و انجام فرائض ديني

     

  3. رعايت بهداشت فردي و همكاري با دانش آموزان ديگر و مسؤلين مربوطه در پاكيزه نگهداشتن فضا و محيط مدرسه
  4. استفاده از اونيفورم تعيين شده از طرف مدرسه ، و كفش و جوراب ساده و مناسب با شئونات دانش آموزي طبق دستورالعملهاي وزارت آموزش و پرورش
  5. خودداري از بكار بردن وسايل تجملي و زينتي و پرهيز از به همراه آوردن اشياء گرانبها و وسايل غير مجاز (از قبيل عكس ، نوارهاي صوتي و تصويري و كتابهاي نامناسب و cd و ... ) در مدرسه .
خودداري از خريد و فروش در مدرسه
 
     
 
     
وظایف دانش آموزان
 

وظايف دانش آموز

 

الف – ترغيب و تشويق

 

ماده 1: دانش آموزاني كه وظايف خود را به نحو شايسته انجام مي دهند ، از طريق زير و با رعايت ترتيب مورد تشويق قرار مي گيرند :

  • 1-1تشويق شفاهي در كلاس درس در حضور دانش آموزان

    2-1 تشويق شفاهي در مراسم صبحگاهي در حضور كليه دانش آموزان

    3-1 تشويق كتبي در كلاس

    4-1 تشويق كتبي در حضور كليه دانش آموزان

    5-1 اعطاي جايزه يا لوح تقدير با مضاء مدير مدرسه در حضور دانش آموزان و با حضور اولياء دانش آموزاني كه تقدير مي شوند .

    6-1 تشويق كتبي و اعطاي لوح تقدير از طرف آموزش و پرورش با پيشنهاد مديريت مدرسه با توجه به گزارش واصله از طريق دبيران ، مشاوران ، مربيان

    7-1 معرفي براي شركت در اردوهاي تربيتي ، آموزشي و فرهنگي ، هنري و ...

    8-1 تشويق كتبي يا اعطاي لوح تقدير براي دانش آموزان ممتاز در هر منطقه كه در انجام فرايض ديني ، مخصوصاٌ نماز و فعاليتهاي آموزشي و تربيتي و شركت در كارهاي اجتماعي درخشان تر از ديگران شناخته مي شوند .

    9-1 اعطاي نشانهاي دانش آموزي

     

     

     

     

     

     

     

    ب – تذكر و تنبيه

    ماده 2- عدم رعايت و سهل انگاري در وظايف مندرج در ماده 1 تخلف محسوب مي شود دانش آموزانيكه راهنمائيهاي تربيتي ، در آنها مفيد و مؤثر واقع نمي شود با رعايت ترتيب و تناسب ذيل مورد تذكر و تنبيه قرار مي گيرند :                    1-2  تذكر يا اخطار شفاهي به طور خصوصي

2-2 تذكر يا اخطار شفاهي در حضور دانش آموزان ديگر

3-2 اخطار كتبي و اطلاع به ولي دانش آموز (با درج در پرونده او )

4-2 اخطار كتبي و تقليل نمره انضباط  در هر مرتبه حداكثر دو نمره در صورت تكرار اخذ تعهد كتبي از دانش آموز ولي او به منظور عدم تكرار موارد مشابه

5-2 تغيير كلاس

6-2 محروم كردن از كلاس درس و اطلاع كتبي به ولي دانش آموز

7-2 اخراج موقت از مدرسه به مدت يك روز تا يك هفته و اطلاع به ولي دانش آموز به طور حضوري و درج در پرونده او

8-2 انتقال به مدرسه ديگر در پايان سال تحصيلي براي مدت يكسال و يا بيشتر

9-2 انتقال به مدرسه ديگر در طول سال تحصيلي 

 
     
 
     
تاریخ و ساعت
 
پنج‌شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷

 
     
 
     
لغت نامه